Pinnen
Het is mogelijk om de rekening gelijk na de behandeling met PIN te betalen. Het heeft onze voorkeur behandelingen tot €150,00 met PIN af te rekenen. Hogere bedragen pinnen mag natuurlijk ook altijd. Indien u uw rekening met PIN betaalt, krijgt u gelijk een originele factuur mee naar huis welke u in kan dienen bij uw verzekering.
Infomedics
Let op! Met ingang van 7 februari 2017 verandert uwnota.nl zijn naam in Infomedics. Dat is ook nu al de naam van het bedrijf achter uwnota.nl. Eén bedrijf, één naam. Dat is voor iedereen duidelijker.
Zie voor meer informatie: www.infomedics.nl
De afhandeling van de nota wordt door Infomedics verzorgd. De betalingsvoorwaarden zijn bij Infomedics gedeponeerd en kunnen daar opgevraagd worden. Patiënten binden zich aan de Algemene Betalingsvoorwaarden van Infomedics indien zij zich bij ons in de praktijk aanmelden.
Nota
Indien mogelijk zal Infomedics uw nota, of een deel van uw nota, rechtstreeks incasseren bij uw zorgverzekeraar. Voor het eventueel resterende bedrag zult u een nota ontvangen van Infomedics. U kunt de nota van Infomedics ongeveer 2 weken na uw behandeling thuis verwachten.
Voor vragen omtrent de (hoogte) van uw vergoeding dient u contact op te nemen met uw zorgverzekeringsmaatschappij. Voor alle overige vragen omtrent uw nota kunt u terecht bij Infomedics via 036 – 20 31 900 of www.infomedics.nl.
Ook wanneer u het niet eens bent met de nota, kunt u hierover contact opnemen met Infomedics.
Betalingsregeling
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 036 – 20 31 900. Zij kunnen u helpen met een betalingsregeling.
Indien uw rekening door Infomedics overgedragen is aan het incassobureau, kunnen wij, zolang deze rekening openstaat, uw volgende behandeling niet meer via Infomedics bij u in rekening brengen. In dit geval dient u uw behandeling direct met PIN te betalen.
Contact Infomedics
www.infomedics.nl
Infomedics Servicedesk: 036 – 20 31 900
Zorgverzekeraar
Aanvullende tandheelkunde verzekeringen
Jaarlijks is het mogelijk om van zorgverzekering te wisselen. Wist u dat u een aanvullende tandheelkunde verzekering af kan sluiten bij een andere verzekeraar dan waar u uw basisverzekering afsluit?
Bij het afsluiten van een tandheelkunde verzekering moet u goed opletten of uw verzekering wel vergoedt wat u denkt te gaan gebruiken. Sommige verzekeraars vergoeden niet alle verrichtingen en ook zijn er verzekeraars die een acceptatieplicht hanteren.
Wil u meer weten van wat voor uw situatie een geschikte tandheelkunde verzekering is, kijkt u dan eens op de Mondzorg Vergelijker.
Vergoeding uit de basisverzekering (bijzondere tandheelkunde)
In uitzonderlijk gevallen waarbij sprake is van aangeboren of verworven tandheelkundige problematiek, is vergoeding van een tandheelkunde behandeling uit de basisverzekering mogelijk. In dat geval wordt aan de hand van een vastgesteld behandelplan en begroting een zgn. machtiging bij uw zorgverzekering aangevraagd. Wanneer deze aanvraag gehonoreerd wordt, kunnen wij uw behandeling rechtstreeks bij de zorgverzekering declareren.
Houdt u echter wel rekening met het feit dat u mogelijk een eigen risico heeft en dat verzekeraars soms een eigen bijdrage hanteren. Indien dit het geval is zullen wij deze bedragen achteraf bij u in rekening brengen.
In Nederland worden tandartskosten voor kinderen tot 18 jaar volledig vergoed uit de basisverzekering, met uitzondering van kronen, bruggen, beugels en implantaten.
Waar kunnen we u mee helpen?
Via de onderstaande knoppen kunt u zich als nieuwe patiënt inschrijven
bij onze praktijk of direct een afspraak maken.